Etapele redactării unei lucrări

Redactarea e un proces care presupune cel puțin patru pași: pregătirea, redactarea unei versiuni de lucru, revizuirea și editarea lucrării.

E un proces recursiv. În timp ce îți revizuiești lucrarea, s-ar putea să fie necesar să revii la unul dintre pașii anteriori pentru a dezvolta sau nuanța o idee.

Pregătirea

Include momentele în care reflectezi, iei notițe, îți discuți ideile, faci brainstorming, schițezi un plan de lucru și aduni informații (iei interviuri, te documentezi, evaluezi datele obținute).

E o etapă la care vei reveni de fiecare dată când trebuie să-ți clarifici o idee.

Crearea unei versiuni de lucru

Aici începi să-ți explici și să-ți argumentezi ideile și să creezi legături între ele.

Indiferent cât te mult reflectezi la asta sau cât de bine îți schițezi lucrarea, ideile tind să se transforme pe măsură ce încerci să le pui în cuvinte. Adesea, fiecare cuvânt pe care alegi să-l folosești evocă alte idei și implicații.

Cea mai importantă funcție a acestei versiuni e aceea de a-ți oferi o imagine asupra a ce știi și ce crezi despre subiectul în cauză.

Revizuirea

Acesta este punctul în care poți începe să te gândești la așteptările cititorilor. Cum ți-ai putea prezenta ideile mai convingător? Ce concepte mai trebuie să definești? E eficient organizată lucrarea ta? Ca să înțeleagă X, cititorii au nevoie de informația Y?

În această fază îți rafinezi stilul, asigurându-te că fiecare frază e cât se poate de precisă și limpede. Explicitează legăturile dintre idei!

Editarea

Verifică ortografia, respectarea regulilor gramaticale și a standardelor de redactare. Ultimul lucru pe care trebuie să-l faci înainte de a înainta lucrarea este un spellcheck.

Nu începe să îți editezi lucrarea înainte de a o termina de scris.